HERBAL REMEDY UNTUK HAIWAN PELIHARAAN

Penyembuhan Herbal untuk Haiwan Peliharaan

Saya akan bermula dengan menyatakan bahawa anda tidak boleh mencuba penyembuhan herba untuk haiwan kesayangan anda kecuali anda mempunyai pemahaman yang baik tentang apa yang sedang sakit haiwan kesayangan anda. Dan pemahaman yang baik dari ramuan penyembuhan. Jangan mengubah ..... cek dengan doktor haiwan terlebih dahulu! Sekarang ada banyak holistik / alami doktor haiwan di luar sana - panggilan sekitar dan melihat siapa yang boleh anda dapati. Cadangan ini tidak dimaksudkan untuk menggantikan diagnosis dan nasihat daripada doktor haiwan berlesen. Yang mengatakan, saya akan berkongsi dengan anda rawatan herba yang kita gunakan di sini di ladang saya. Kebanyakan mudah, selamat, dan berkesan.
Ingat pertama dan selalu yang kucing dan anjing dan makhluk kecil yang lain mempunyai sistem pencernaan jauh lebih pendek daripada kita caretaker manusia. herbal segar tidak dicerna kerana mereka pada manusia. Oleh kerana itu, bentuk tingtur herba akan bekerja lebih baik bagi mereka. Sebuah alternatif yang boleh diterima akan menjadi teh herba lebih kuat dari anda akan menggunakan untuk diri sendiri. Dosis harus serasi dengan berat badan haiwan kesayangan anda - jumlah kecil untuk binatang kecil, jumlah yang lebih besar untuk haiwan besar. Jika ragu, rujuk dengan doktor haiwan penyembuhan holistik atau alam. Penganjur beberapa dos sepanjang hari, lebih daripada satu dos besar sekali sehari akan mempercepatkan tumbuhan ke dalam sistem haiwan kesayangan anda dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh lebih cepat. Dan seperti diri kita sendiri, tidak ada ramuan harus diberikan untuk setiap haiwan secara terus menerus.
Seperti kita, tubuh mereka akan mula membina imunisasi, dan sekali itu terjadi, ramuan yang menjadi sia-sia medicinally.
Peraturan praktikal yang baik untuk setiap ubat herba untuk haiwan kesayangan anda adalah dua minggu, satu minggu off. Yang memberikan masa tubuh untuk bekerja sendiri, dan memberi anda masa untuk menentukan sama ada rawatan herba perlu diteruskan. Ada pengecualian untuk peraturan ini, kerana dengan semua aturan, seperti pada tumbuhan yang memerlukan masa untuk membina dalam tubuh yang akan berkesan. Jangan memberi ramuan anda tidak akan mengambil sendiri, dalaman mahupun luaran.
Apa saja ubat herba yang anda gunakan untuk diri sendiri boleh diadaptasi untuk digunakan untuk haiwan kesayangan anda - hanya ingat untuk menggunakan TINCTURE bila memungkinkan, teh kuat ketika diperlukan.
Untuk kesihatan yang baik secara umum, sebagaimana dengan diri sendiri, anda perlu daripada paparan saja untuk diet. Ada banyak diet alami yang disyorkan hari ini untuk segala macam haiwan kesayangan. Lakukan sedikit penyelidikan, atau lebih baik banyak, ke dalam keperluan diet alami haiwan kesayangan anda. Daging mentah ditambah ke dalam diet kucing atau anjing, karnivor alam, sering dapat menjernihkan banyak penyakit misteri, seperti dapat penambahan buah-buahan dan sayur-sayuran. Jika anda makan diet komersial, makanan yang terbaik yang anda mampu, dan tambah padanya ketika anda boleh.
Tahun hidup sihat boleh ditambah ke haiwan kesayangan anda ketika diet dengan betul tampak setelah!
Apabila anda menukar diet haiwan kesayangan anda, melakukannya secara berperingkat. Tambah satu item baru pada satu masa, dan ruang luar yang tambahan. Dengan begitu jika ada reaksi negatif, anda boleh dengan cepat menentukan pelakunya.
Tak semua makanan bersetuju dengan setiap binatang.
Sinar matahari juga diperlukan untuk kesihatan haiwan kesayangan anda. Sinar matahari membantu tubuh menukar nutrisi dalam makanan yang anda makan ke dalam keperluan untuk sistem mereka. Di tempat sinar matahari, gunakan pencahayaan penuh spektrum, seperti Vita-Lites, atau yang setara. Ini adalah ideal untuk haiwan kesayangan dalam bilik anda, seperti burung, reptilia dan amfibia.
Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

Cats Beware: Dangerous House Plants

Cats Beware: Dangerous House Plants
by Dr. Jill Richardson
Noah investigates a tempting house plant.


Cats have a natural curiosity, and many are attracted to plants and flowers. There are many popular plants that can be dangerous for cats if ingested. One of the smartest things a pet guardian can do is to make sure the plants you bring into your cat's home are safe.
What are some common houseplants that are dangerous to cats?
Some plants may cause only mild stomach upset if ingested, while others can cause kidney or liver failure. The following is a partial listing of potentially deadly plants for cats — make sure to keep these plants out of your cat's reach.


Rhododendron spp.
Members of the Rhododendron species, including azalea and rhododendrons contain grayanotoxins which can lead to heart dysfunction. Signs generally occur within 4-12 hours of ingestion and may persist for several days.

Cardiac Glycoside-Containing Plants
There are hundreds of cardiac glycosides identified in various plants, including oleander (Nerium oleander), lily-of-the-valley (Convallaria majalis), and foxglove (Digitalis purpurea). In most cases, all parts of the plant are toxic and even small amounts can cause significant clinical signs. Clinical signs seen most commonly involve the gastrointestinal tract and cardiovascular system.



Castor Beans (Ricinus communis)
Castor beans are often used in jewelry, and the oil extracted from the seeds is used medicinally, e.g., castor oil. Ricin is the toxic principle of castor beans and is considered to be one of the most potent plant toxins known.



Cycad Palms (Cycas, Zamia)
Cycad palms are found naturally in the sandy soils of tropical to subtropical climates, but may also be grown as bonsai style houseplants in more temperate climates. Cycasin is considered to be the toxic principle that is responsible for the liver and gastrointestinal signs generally seen with poisoning. Most parts of the plant are toxic, but the seeds contain a higher concentration of cycasin. Ingestion of one or more seeds can result in liver failure and death in cats and dogs.


Lilies
Easter lilies (Lilium longiflorum), tiger lilies (Lilium tigrinum), rubrum or Japanese showy lilies (Lilium speciosum and Lilium lancifolium), and various day lilies (Hemerocallis species) can cause kidney failure and death in cats. The toxic principle is unknown. Even minor exposures (a few bites on a leaf, ingestion of pollen, etc.) may result in kidney failure.


Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

Diet Yang Sesuai untuk Si Syomel

Kucing domestik juga tidak boleh disesuaikan dengan diet sayuran kerana mereka tidak dapat mencerna beberapa nutrisi yang mereka perlukan dan yang tidak ada atau jarang berlaku dalam makanan mereka.

Hal ini berlaku terutama untuk taurin, vitamin A (kucing tidak boleh menukar A pro-vitamin yang terdapat pada sayuran untuk vitamin A yang tepat) dan asid lemak tertentu. Tidak adanya taurin boleh menyebabkan retina kucing untuk perlahan-lahan merosot, menyebabkan masalah mata dan kebutaan kekal akhirnya. Keadaan ini disebut degenerasi retina pusat. Susu lembu merupakan sumber paling minima kucing taurin dan dewasa umumnya laktosa tidak terurai. Laktosa susu tidak benar-benar selamat, tapi masih bukan pengganti daging. Ini berbeza dengan anjing kesayangan, yang sering diberi makan produk campuran daging dan sayur-sayuran dan boleh disesuaikan dengan diet vegetarian yang ditambah (walaupun suplemen mungkin lebih baik untuk anjing juga). Namun, sebahagian besar makanan kucing berjenama terutama biji-bijian berdasarkan, sering mengandungi sejumlah besar jagung atau nasi dan dilengkapi dengan daging dan mineral dan vitamin. Kucing telah dikenali suka mengunyah rumput, daun, tanaman hias dan semak-semak sebagai makanan untuk mengeluarkan apa sahaja yang mengganggu perut mereka. Beberapa tanaman rumah adalah makanan yang berbahaya bagi kucing.


Daun dari Lily Paskah boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang kekal dan kehidupan-mengancam untuk kucing.



Philodendron juga beracun bagi kucing. Sekitar dua pertiga daripada kucing mempunyai menyukai untuk catnip. Walaupun mereka umumnya tidak beria -ria, mereka akan sering menguling - guling di denganya, dan sesekali mengunyah akar dan daun - daunnya. Kesan ini biasanya relatif pendek, hanya berlangsung selama beberapa minit.  Selain itu, kucing telah dikenali untuk mengembangkan gemar untuk "makanan manusia" seperti ayam, kentang goreng, pizza, roti, ais krim, jus wortel, zaitun, sup tomato, dan burrito carnitas, serta eksotika kucing makanan seperti jagung kernel dan tembikai potong dadu. Tetapi banyak "makanan manusia" yang tidak baik untuk kucing, coklat, misalnya, boleh mengakibatkan sakit perut dan muntah kerana adanya teobromin.
.
Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

Mulut Kucing Kita


Kucing Domestik adalah pemangsa sangat berkesan. Mereka boleh penyergahan dan pengendapan mangsa menggunakan taktik serupa dengan macam harimau bintang dan harimau oleh menerkam, mereka kemudian menyampaikan gigitan mematikan leher dengan gigi taring panjang pada saraf tulang belakang korban, atau sesak dada dengan menghancurkan tekak.

Kucing mempunyai gigi khas dan sistem pencernaan yang sesuai untuk makan daging. Premolar dan molar pertama bersama-sama menyusun pasangan carnassial di setiap sisi mulut, yang cekap berfungsi untuk luncurkan daging seperti sepasang gunting. Lidah kucing memiliki duri tajam, papila, berguna untuk mempertahankan dan merobek daging dari bangkai. Papillae : Ini adalah kecil ke belakang yang mengandungi keratin dan membantu dalam mengunyah makanan . Kucing makan hampir semua jenis makan dan tidak ada masalah dengan sayuran. Sedangkan beruang dan anjing umumnya suplemen makanan mereka daging dengan buah-buahan, buah, akar, dan madu ketika mereka boleh mendapatkan mereka, kucing makan secara eksklusif pada daging, biasanya yang baru dibunuh. Kucing, termasuk kucing yang besar, mempunyai anomali genetik yang menghalang mereka dari manisnya mengecap, yang mungkin berkaitan dengan kebiasaan mereka makan daging sahaja.
Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

MANGO MAGIC KITTY CLUMPING

MANGO MAGIC KITTY CLUMPING
5 liter


CLUMPING CAT LITTER
FRAGRANCE FREE FORMULAE
SUPER ANTI BACTERIAL
MAXIMUM CLUMPING POWER
&
SAFE FOR YOU AND YOUR CAT

RM 13.90 (5 liter)
only


Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

CAT STRACHER - TREE

SOLD
RM 130

Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8

CUSTOME MADE CAT TREE



RM 180
Large Box
(can fit 3 cats in box)
Fabulouse Pets Haus @Puchong Utama 8